Strona WWW czy blog ekspercki? Tym artykułem chcę rozwinąć temat ogromnego znaczenia bloga do kreowania własnego wizerunku lub marki danej firmy. Jak wielką wartość stanowi blog ekspercki, jest fakt ciągłego rozwoju marketingu internetowego, a także znacząca i stale pojawiająca się rzesza blogerów.

W artykule: Własna strona WWW, czyli jak dorobić do pensji w domu, przedstawiłem istotę znaczenia własnej strony internetowej. Kolejne wpisy, to kontynuacja tego zagadnienia. Dlatego zachęcam Ciebie do prześledzenia wcześniejszych wątków, to ułatwi Ci przyswajanie kolejnych materiałów pojawiających w ,,Dzienniku Marketera”.

Mam stronę WWW i to mi wystarcza! Po co mi blog ekspercki?
Jeżeli posiadasz własną stronę internetową lub swojej firmy, to stanowi ogromny atut i wyróżnienie przede wszystkim na tle osób,  które jej nie mają. I za ten krok moje gratulacje 🙂
Z czego to wynika?

Otóż internet rozwija się w niewyobrażalnie szybki sposób i stanowi obecnie największe źródło informacji i to z całego świata. Sam pomyśl, przekazując komuś swoją wizytówkę, przeważnie informujesz bezpośrednio daną osobę. W przypadku, gdy tworzysz ,,wirtualną wizytówkę” (stronę WWW) masz szansę dotrzeć nawet do  setek tysięcy ludzi. To się nazywa skalowanie działania.

I  jeszcze 10 lat temu osoba / firma posiadająca zwykłą stronę internetową stanowiła o prestiżu na rynku. Mogła dzięki temu pokazać swoją jakość i dotrzeć do odpowiedniego grona odbiorców.  Czy teraz jest podobnie, jak kilkanaście lat temu? Według mnie trochę się zmieniło…..

Tak, jak wspomniałem wcześniej, rozwój możliwości internetowych rośnie w zastraszającym tempie, co powoduje że działania, które były prowadzone kiedyś, nie do końca musza się sprawdzić w obecnym czasie. Dlatego warto iść z ,,duchem czasu”, być zwolennikiem nowoczesności 🙂 A  blog ekspercki może Ci w tym znacząco pomóc.

Dlatego warto się zastanowić jaki przekaz daje strona WWW a jakie znaczenie może mieć blog ekspercki?
Dla mnie osobiście normalna strona internetowa kojarzy się głownie z kontaktem.  


Zawiera informacje o  sobie (firmie), prezentowanej ofercie (tekst, zdjęcia, cena) oraz informacje o samym sposobie otrzymania oferty (właśnie kontakt). Brakuje mi w niej szczególnie interakcji między odbiorami, którzy wchodzą na tak skonstruowaną stronę  WWW.

Obecnie jak chcesz się szybko skontaktować, to wystarczy wejść na facebooka i wysłać propozycję. Natomiast, czy będzie to działanie skuteczne? Tu byłbym jednak ostrożny, dlatego najlepiej jak przetestujesz sam i się przekonasz 🙂

Nie zrozum mnie źle, moim celem nie jest negować strony WWW jako środka informacji, a wręcz przeciwnie. Chciałbym pokazać szersze rozwiązanie na funkcjonalne wykorzystanie takowej strony internetowej, co myślę może korzystniej poprawić Twój wizerunek lub zbudować markę firmy 🙂 To jest moje rozwiązanie dla Ciebie, a czy z niego skorzystasz, pozostawiam Tobie.


Według mnie jedną z kluczowych kwestii, która ogranicza firmową lub osobistą stronę internetową jest: BUDOWANIE RELACJI !

Bardzo  istotne jest by Twój odbiorca (czytelnik, klient) mógł Cię poznać, polubić i na końcu zaufać 🙂 To fundament w dzisiejszych czasach, który pozwoli Ci zaistnieć w sieci 🙂

 

Jak blog ekspercki wpłynie na budowanie relacji

Żeby Ci  to łatwiej przedstawić posłużę się przykładem. Mój tata posiada sad śliwkowy a w nim wykonuje następujące czynności:

  1. Przycina przyrosty gałęzi – nadaje to odpowiednia formę i rozmiar drzew
  2. Stosuje nawóz w sadzie – żeby odżywić drzewa, by potem wydały dobry owoc
  3. Podlewa wraz z środkami odżywczymi – dla pełnego rozwoju drzew, a także ochrony przed szkodnikami
  4. Zbiera owoce – w celach handlowych

I jak to teraz przełożyć funkcjonalnie na blog ekspercki:

Ad 1.  Przycinanie gałęzi – to przygotowanie odpowiedniej oprawy graficznej, która przyciągnie i  zatrzyma na blogu odpowiednich odbiorców, czyli przyjazny układ strony ( nawigacja) oraz odpowiednia kolorystyka

Ad 2. Odpowiednie nawożenie – to cykliczne zamieszczanie wartościowych artykułów (postów) na Twoim blogu, to pozwoli lepiej Ciebie poznać, a także tematykę danej strony

Ad 3. Podlewanie –  to stosowanie dodatkowych rozwiązań na własnym blogu eksperckim, tzn.: materiały wideo, audio (podcasty), dzięki temu taki blog pozwoli Ci się dodatkowo wyróżnić 🙂

Ad 4. Zbieranie i sprzedaż  owoców – to najpierw zaoferowanie darmowego produktu: (raport, ebook), następnie złożenie oferty tylko  zainteresowanym osobom i sprzedaż

Jeśli nadal zastanawiasz się: Strona WWW czy blog ekspercki, to myślę, że ten artykuł pokazał Ci jak ogromne możliwości daje blog ekspercki. Przede wszystkim budujesz oparte na zaufaniu relacje z innymi ludźmi. Twoje systematyczne wpisy, pojawiające się materiały wideo, a także darmowe infoprodukty kierują wspólnie na blog wartościowy ruch. A to stanowi już tylko krok od pozyskania zadowolonych klientów, czego Ci Życzę 🙂

 

 MYŚL POZYTYWNIE 🙂     

 

Share This