Skuteczna nisza na bloga – 3 podpowiedzi, to artykuł który ma być dla Ciebie drogowskazem pokazującym trzy kierunki, jakie możesz wybrać w celu określenia własnej niszy. I jeśli czytałeś mój ostatni wpis: Twoja nisza na bloga, to poznałeś moją historię działania na blogu. Przedstawiłem w nim także istotę wyboru swojej niszy.

 

Dlaczego skuteczna nisza na bloga jest taka istotna?

W momencie kiedy postanowiłem o założeniu bloga, zadałem sobie jedno kluczowe pytanie: jaki będzie temat mojego bloga – tzn. skuteczna nisza na bloga. Nie jest to pewnie nic nowego, bo Ty zapewne także zastanawiałeś się nad tą kwestią. Bo jeśli masz tworzyć jakiekolwiek treści na stronie, to warto mieć do tego przygotowany jasny plan.

O tym jak istotna jest wizja swojego biznesu na blogu przedstawiam konkretnie w tym artykule: Po co stworzyć biznesplan ebiznesu ? Wskazałem w nim sytuacje, które były moim motorem napędowym do dalszej twórczości w ,,Dzienniku Marketera”.

Czy to pomoże również Tobie? Szczerze – nie wiem. Natomiast jestem pewien jednego: jeśli nie sprawdzisz i nie spróbujesz, to tak naprawdę nie będziesz miał możliwości się przekonać 🙂

A drogą, żeby się o tym najlepiej przekonać, będzie skuteczna nisza na bloga. To właśnie ona pozwoli Ci systematycznie dodawać stale interesujące treści dla Twoich czytelników. Sprawi, że nigdy nie braknie inspiracji do publikacji nieszablonowych wpisów, zawierających unikalny content marketing.

Jak widzisz taka skuteczna nisza na bloga, stanowi wartość samą w sobie. Dlatego już w tym momencie trzeba zadać sobie pytanie: czy ją w ogóle posiadasz? Jeśli nie, to………

 

Przedstawię teraz 3 podpowiedzi, by skuteczna nisza na bloga zagościła także na Twojej stronie.

Pewnie zastanawiasz się, co dzięki temu zyskasz ? Według mnie przede wszystkim czas, a na nim zależy przecież każdemu. Pomyśl przez chwilę, jeśli za pomocą tych 3 sugestii rozwiążesz swój problem wizji własnego bloga – wówczas będzie warte to zachodu?

Oczywiście, jeśli nie masz konkretnego pomysłu, możesz założyć kilka tematycznych blogów, na których będziesz pisał, pisał i pisał…. – aż wybierzesz ten 1 i w niego się zaangażujesz. I jest to jakieś rozwiązanie, lecz według mnie bardzo czasochłonne, bo wymaga pracy technicznej założenia kilku stron, a potem kolejno uiszczania na nich konkretnych treści.

Dlatego mam dla Ciebie zadanie składające się z 3 podpunktów, które prześledź uważnie – a może wówczas Twoja skuteczna nisza na bloga się wówczas ujawni.


1. Skuteczna nisza na bloga – jeśli dany temat Cię interesuje?

Pewnie słyszałeś wielokrotnie, byś w życiu zajmował się swoją pasją – wtedy nie przepracujesz żadnego dnia. I coś w tym jest, bo gdy robisz, to co lubisz czas upływa znacznie szybciej, a przede wszystkim efektywniej.

Podobnie można odnieść takie stwierdzenie do bloga i tematyki na nim. Skoro ,,coś Cię kręci”, to czemu na ten temat nie zacząć tworzyć inspiracji dla innych. A przeciwnie, zakładanie i prowadzenie bloga o tematyce, która niezbyt Cię pasjonuje, jest raczej mało logicznym podejściem.

Aby określić czy jest to słuszny kierunek Twoich treści na bloga, zadaj sobie istotne pytanie: ,, Czy widzę swój blog w tematyce zainteresowania za 2 lub 5 lat ?” Może taka właśnie myśl pozwoli Ci podjąć słuszny wybór. Czego oczywiście życzę 🙂

 

2. Skuteczna nisza na bloga – w czym masz doświadczenie czy wiedzę praktyczną ?

No właśnie, skoro jesteś ekspertem w jakiejś dziedzinie, to dlaczego nie wykorzystać tego właśnie na blogu. Ludzie szukają własnie osób, które są specjalistami w swojej niszy, bo wówczas istnieje duża szansa, że będą oni w stanie rozwiązać ich problem.

Jedyny minus takiej drogi stanowi brak doświadczenia takich osób w tworzenia treści na blogu. W efekcie blogerom bardzo szybko kończą się pomysły i inspiracje do dalszej twórczości. Następnie odbiorcy orientują się, że tak naprawdę nie mają do czynienia z mentorami, a wtedy reputacja blogera znacznie spada. Pamiętaj, to nie jest reguła 🙂

Jeśli zastanawiasz się jak wykorzystać ten sposób niszy na bloga, zachęcam do następującego ćwiczenia :
-> Poświęć chwilę na wykonanie ,,burzy mózgu” na temat tego, co wiesz. Prześledź swoje dotychczasowe doświadczenie życiowe, a bardzo prawdopodobne, że znajdziesz coś, co będzie warte systematycznego dzielenia się z innymi 🙂

 

3. Skuteczna nisza na bloga – rozwijaj się w nowej dziedzinie.

Taką drogą właśnie ja sam poszedłem. A wszystko zaczęło się od profesjonalnych warsztatów Grupy Servaq, na których pojawiłem się pierwszy raz w Krakowie. Wtedy to właśnie Jakub Szukiełowicz pokazał mi dwie ścieżki tematu na bloga: pierwsza – własna pasja i druga – kierunek nauki i rozwoju w nowej dziedzinie.

Moją pasją na co dzień jest sport, którym interesuję się od dziecka i mogę dzięki temu opowiadać o nim godzinami. Doświadczają tego moi znajomi i rodzina 🙂

Natomiast decyzja padła w 2 kierunku. Czemu tak? Bo może lubię wyzwania. Także inspirują mnie nowe rzeczy i ciągły rozwój w kolejnych dziedzinach. Dlatego wybrałem marketing internetowy, który jednocześnie mnie zafascynował. Teraz wiem, że była to dobra decyzja, a dzięki skutecznym narzędziom marketingowym bardzo dużo się nauczyłem i mogę tą wiedzę również przekazywać dalej 🙂

 

Blog o sporcie pozostaje w mojej pamięci i jestem przekonany, że później do niego wrócę….
A Ty w jakim kierunku podążysz? Jaki punkt obrałeś w swojej drodze? Albo do jakiego się przymierzasz?
Masz już jakiś pomysł…….

 

 

MYŚL POZYTYWNIE 🙂                  

    => =>   Tu mnie znajdziesz

Share This