Nowa lista adresowa – po co ją mieć? W poprzednich dwóch artykułach: Jak wykonać formularz zapisu na listę adresową? oraz Ustawienia formularza zapisu do Twoich potrzeb, opisałem tworzenie i edytowanie formularza zapisu na stronie przechwytującej. Natomiast, żeby było to możliwe, na początku potrzebna jest lista adresowa.

 

Po co w ogóle nowa lista adresowa?


Lista adresowa to ogólnie lista kontaktów w Twoim Automatycznym Biznesie Internetowym, potrzebna żeby budować dzięki niej relacje z osobami, które mogą potem stać się naszymi klientami lub partnerami biznesowymi. To myślę jest już zrozumiałe 🙂

A teraz po co jest nowa lista adresowa?

Otóż, każdy formularz zapisu jaki będziesz tworzył na danej stronie landig page wymagał będzie  podpięcia pod konkretną listę mailingową, na której pojawia się kontakty z zapisu. I to własnie będzie zazwyczaj nowa lista adresowa.

I jeżeli chodzi o stworzenie takiej nowej listy, to jest to intuicyjna sprawa. Wystarczy, że zalogujesz się na swój własny autoresponder, a następnie klikniesz ,,Dodaj Nową” ( tak jak na poniższym zdjęciu ).

 

Nowa lista adresowa – co dalej…..


Kiedy klikniesz wskazany wyżej przycisk, otwiera Ci się nowe okno, w którym Twoim zadaniem będzie określenie nazwy nowej listy mailingowej. Jak widać na poniższym zdjęciu masz do opisania dwa pola.

Pierwsze pole dotyczy podania  prywatnej nazwy listy, ona będzie służyć na Twoje potrzeby. Drugie pole: ,,Nazwa widoczna publicznie” stanowi nazwę widoczną dla subskrybentów. Jeśli dodatkowo posiadasz inne listy możesz wykorzystać adresy email oraz konfiguracje im przypisane.

Kiedy opiszemy taką listę (podamy nazwę) i zatwierdzimy jej utworzenie, wówczas pojawi się w ogólnym zestawieniu stworzonych wcześniej list.  U mnie jest to ,,Lista Testowa”

Kolejnym aspektem będzie przypisanie konkretnych parametrów, jakie mają być wykorzystane w przypadku danej listy.

 

Lista adresowa – edycja i ustawienie parametrów


Jak już masz utworzoną listę mailingową, to teraz możesz ją swobodnie edytować. Aby to uczynić, naciskasz ołówek, który następnie przekierowuje Cię do ustaleń poszczególnych parametrów.

Pierwszym krokiem na tym etapie jest wejście w ,,Ustawienia ogólne” w menu głównym, po lewej stronie. U samej góry widoczne są nazwy jakie wcześniej wprowadziłeś, a oprócz tego warto dodać opis. Dzięki niemu wszystkie listy będą odpowiednio oznaczone i przypisane do konkretnie utworzonych stron przechwytujących.

W ,,Opcji bezpieczeństwa zaznaczamy”: – Formularz zabezpieczony tokenem, a w ,,Potwierdzeniu zapisu” możemy zaznaczyć kilka opcji:
– ,,Wymagaj potwierdzenia zapisu (double opt-in) – kiedy ma pojawić się dodatkowy mail potwierdzający zapis;
– ,,Nie wymagaj potwierdzenia zapisu” – czyli bez dodatkowego maila potwierdzającego;
– 3 opcja dotyczy subskrybentów, którzy po raz pierwszy zapisują się na naszą listę;

Dalej przechodzimy do pól znajdujących się w górnym prawym rogu – ,,Nagłówki wiadomości” i wówczas uzupełniamy:
– ,,email” – nasz adres email;
_ ,,etykieta” – zazwyczaj imię i nazwisko lub pomysł biznesowy;
– ,,Odpowiedz do” – mail dotyczący otrzymywania odpowiedzi do naszych wiadomości;

 

Kiedy spojrzymy niżej ustawisz ,, Strony systemowe”. Masz bezpośrednio do wyboru: stronę systemową, stronę zewnętrzną oraz kiedy chcesz wprowadzić swoje produkty do sprzedaży, zaznaczasz lejek sprzedażowy.  Na koniec jak wykonasz poszczególne kroki z ustawieniami systemowymi stron zapisujesz konfigurację strony.

 

Dziękuję Ci za uwagę i skupienie podczas czytania tego artykułu: Nowa lista adresowa – po co ją mieć? i jednocześnie zapraszam na kolejny wpis, w którym przedstawię jak ustawić kolejkę maili w autoresponderze. Do usłyszenia niebawem 🙂

MYŚL POZYTYWNIE 🙂                  

    => =>   Tu mnie znajdziesz

Share This