Kreowanie wizerunku – promocja siebie czy firmy. Czym w ogóle jest wizerunek ? Od czego zależy i jak go budować? Z tym tematem postaram się zmierzyć.

 

Po co Ci kreowanie wizerunku

Zajmujesz się sprzedażą, reklamą, promocją siebie czy firmy, a może po prosu chcesz być efektywny w tym co robisz i Ci nie wychodzi! Nie przejmuj się, nie jesteś w tym sam. Skoro, nie skończyłeś kierunku studiów: Kreowanie wizerunku, to śmiało możesz czytać dalej.

Kojarzysz takie FIRMY:

BMW

MICROSOFT

COCA  COLA

Ok, nie było pytania. Zapewne Coca Colę piłeś, z urządzeniem Microsoft miałeś styczność, a BMW jechałeś lub marzysz do niego wsiąść. Co łączy te 3 nazwy? Przede wszystkim bardzo mocna marka, jaką te firmy zbudowały na przestrzeni lat. A za nią poszły: sława, sprzedaż, no i oczywiście pieniądze. Czy pomogło w tym kreowanie wizerunku

Pamiętaj, że tak jak te znane firmy, Ty także możesz być MARKĄ DLA SAMEGO SIEBIE. Ważne, by Twoje kreowanie wizerunku godnie reprezentowało:  system wartości, zachowanie czy odpowiednią postawę osobistą i biznesową.

Odpowiedz sobie na następujące pytania:

JAK INNI  NA MNIE PATRZĄ?
JAK JA CHCĘ, ŻEBY INNI NA MNIE PATRZYLI?
JAK BĘDĘ SIĘ CZUŁ SAM ZE SOBĄ?

Weź także pod uwagę, że jeśli jesteś związany z wybitną firmą – marką, nawet znaną – to nie znaczy, że w 100 % musisz się z nią utożsamiać. Twórz wizerunek przede wszystkim siebie, to zapewni ci spokój i harmonię życia.

Zwróć także uwagę, że to OTOCZENIE  (przynależność do grupy) tworzy daną markę i wpływa na kreowanie własnego wizerunku. Dlatego warto rozgraniczać wartości, które są zgodne z Tobą i przeciwnie.

Największy atut, którym możesz operować to:
IMIĘ  + NAZWISKO  i nie zmarnuj tego.

Pamiętaj także, że kreowanie wizerunku tworzą DROBNE ELEMENTY, takie jak:

  • wygląd
  • ubiór
  • zachowanie
  • dobór słów
  • relacje
  • reakcja na stres
  • rodzina
  • otoczenie
  • praca
  • narzędzia 

…..a w całości dają wartość samą w sobie i jest aktywem, które stanowi także źródło Twojego dochodu.

 

 

Do tego kreowanie wizerunku wpływa na kluczowe korzyści:

 

  • IDENTYFIKACJA -spośród  innych ludzi w  naszym  otoczeniu 
  • KOJARZENIE – wartości jaką oferujemy 
  • ZMNIEJSZENIE RYZYKA NIEZADOWOLENIA – jeśli  ktoś wybierze właśnie nas 
  • GWARANCJA – tego, że  ciągle udoskonalamy naszą wartość, jakość umiejętności 
  • KONTROLA – tego, co się dzieje na świecie, rynku, otoczeniu 

 

Kreowanie wizerunku opiera się nie tylko na indywidualnym podejściu i powyższych elementach, a  ogromne znaczenie ma także

 

,,to, co ludzie o Tobie mówią,
     gdy wyjdziesz z pokoju.”
Jeff Bezos

Dlatego za wszelką cenę pozostań AUTENTYCZNY, nawet jeśli miałbyś iść pod prąd. Jest to istotne, bo dobry WIZERUNEK buduje się latami, a można zepsuć go przez chwilę.

Pozdrawiam Cię  i do usłyszenia 🙂

Sebastian Pudłowski

Share This