Jakie są dodatkowe korzyści blogowania? To jest temat, który myślę Cię mocno zainteresuje. Skąd to wiem? Bo robiąc w życiu cokolwiek, zapewne oczekujesz jakiś konkretnych rezultatów. I choć nie zawsze wychodzi od razu po Twojej myśli, to i tak bardzo często przychodzi taki moment, że wygrywasz lub zyskujesz znacznie więcej 🙂

Podobnie możesz odnieść tą kwestię do korzyści blogowania. W artykule: Strona WWW czy blog ekspercki, zwróciłem uwagę na jedną kluczową wartość, jaka wynika z prowadzenia bloga, której próżno szukać na stronie WWW. Kolejny wpis: Czym różni się blog ekspercki od zwykłej strony internetowej, podaje jakie 3 strefy rozwiniesz dzięki temu narzędziu marketingowemu 🙂

 

Wykupujesz hosting, domenę, wstawiasz grafikę, teksty, a gdzie te korzyści blogowania?

Wiele osób się zastanawia jakie są te główne korzyści blogowania. I dzisiaj chcę Ci przekazać, że dzięki blogowaniu możesz otrzymać bardzo wiele wartościowych aspektów. ,,Możesz”, bo jak do tego podejdziesz, zależy głównie od Ciebie 🙂  Stąd, jeśli odpowiednio się zaangażujesz, będziesz w tym systematyczny, to prędzej czy później osiągniesz korzyści z blogowania.

I chociaż znaczna część osób blogujących w sieci uzyskuje przyjemność z samego procesu pisania, to jednak w kontekście swojej działalności myślą o zarabianiu pieniędzy, wykorzystując właśnie blog.

I nie ma nic w tym złego, bo jeśli dajesz na blogu ludziom odpowiednią wartość, dzięki której mogą skorzystać i poprawić swoją sytuację – to uważam, że warto za taką usługę zapłacić. Ona wcześniej czy później i tak się zwróci, a nawet zwielokrotni Twoje Finanse 🙂

 

Dlatego teraz poznaj 4 dodatkowe korzyści blogowania, które pomogą Ci także w osiągnięciu innych celów

 

Ruch na stronie zwiększa korzyści blogowania

Ruch na Twojej własnej stronie ma kluczowe znaczenie do pozycjonowania bloga. Sprawi to, że blog ekspercki będzie coraz wyżej w wyszukiwarce Google. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na kolejne odwiedziny nowych czytelników. Takie podejście nazywa się ruchem organicznym, inaczej darmowym. Jego ogromną zaletą są wartościowi odbiorcy, którzy sami odwiedzają takie strony, a niewielkim minusem – wydłużony czas pozycjonowania bloga.

Przykładem szybszej drogi jest ruch płatnej reklamy, gdzie docierasz do stargetowanej grupy docelowej. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, jednak warto przekalkulować wcześniej czy opłaci Ci się to finansowo. Twoja inwestycja musi być dobrze przemyślana.

 

Kontakty dają wymierne korzyści blogowania

Jeśli posiadasz już odpowiedni ruch na blogu, to istotne by jak najwięcej osób zamieniło się w stałe kontakty. Możesz to osiągnąć w bardzo prosty sposób, a mianowicie jeśli dasz komuś coś co pomoże rozwiązać jego problem. Podzielisz się  wartością, dzięki której dana osoba ruszy z miejsca.

Takim ciekawym rozwiązaniem jest edukacja swoich czytelników np. na początku za pomocą darmowego kursu internetowego. Pokażesz wtedy, że posiadasz wiedzę, którą w łatwy sposób trafia do odbiorców.

Kolejnym elementem do ,,ocieplenia” kontaktów na blogu jest udostępnienie również darmowych materiałów, tzw. infoproduktów:  raportu, instrukcji czy ebooka. Takie mini książki w formie elektronicznej pozwalają Ci na zbudowanie listy mailingowej, bo udostępniasz je na wskazany adres poczty 🙂

 

Sprzedaż zapewnia finansowe korzyści z blogowania

Kiedy systematycznie dodajesz nowe artykuły na swoim blogu, zdobywasz coraz większe zainteresowanie. Z biegiem czasu zyskujesz zaufanie i budujesz własną wiarygodność, co jest kluczowe do kolejnego etapu.

Teraz pomyśl: skoro prowadzisz darmowy kurs online lub dzielisz się swoim ebookiem, to co stoi na przeszkodzie, byś kolejne materiały udostępniał już odpłatnie. One nie muszą być warte od razu ,,setki złotych”, wystarczy 7-17 zł na początek, a przy dużej grupie czytelników i tak zarobisz nieźle 🙂

Pamiętaj tylko, że Twoje infoprodukty mają się wyróżniać na tle konkurencji, szczególnie zawartością informacji tam ujętych. Pozwoli Ci to na skuteczne wypromowanie wiedzy i ,,otworzy drzwi” na wyższy poziom.

 

Czyli poziom – ,,Sława”, ostatni etap korzyści blogowania

I nie chodzi o to, żebyś ,,gwiazdorzył” w internecie, pokazywał jak wiele osiągnąłeś, ile osób poznałeś czy jak dużo pieniędzy zarobiłeś. Bo, to bardzo szybko może obrócić się przeciwko Tobie. Dlatego nie o takiej sławie mówię.

Chodzi mi o pozytywny marketing wirusowy, w którym udostępniane przez Ciebie produkty rozchodzą się jak ,,świeże bułeczki”. A wynika to z wysokiej jakości produktów / usług, które dzięki temu zyskują szacunek oraz pozytywne opinie. I to jest sedno sławy 🙂

A żeby dojść do tego momentu a zarazem sprawnie zrealizować powyższe korzyści blogowania, ja osobiście polecam narzędzia i warsztaty Servaq, bo to dzięki nim właśnie tworzę własnego bloga i nabywam systematycznie umiejętności marketera internetowego, którymi się z Tobą na bieżąco dzielę 🙂

 

Jak oceniasz artykuł: Jakie są dodatkowe korzyści blogowania? Posiadasz informacje, które warto tu jeszcze uzupełnić. Zapraszam do komentowania 🙂

                                                                                                                                       * Na podstawie publikacji: ,,ProBlogger”

 MYŚL POZYTYWNIE 🙂     

=> =>   Tu mnie znajdziesz 

Share This