Główne elementy strony przechwytującej. Widząc grafikę wyżej i czytając tytuł tego wpisu przychodzi Ci może do głowy popularne układanie puzzli. W dzieciństwie zapewne nie raz miałeś taką przyjemność dobierać te drobne elementy w jedną całość. Nie oznacza to, że w bardziej dojrzałym wieku jest Ci to całkiem zabronione. Wręcz przeciwnie 🙂

Układanie poszczególnych elementów w taki sposób, by łącznie stanowiły jedną całość to bardzo rozwijające zadanie. Podobnie jest zresztą kiedy tworzysz elementy strony przechwytującej w pewien monolit. Jeśli interesuje Cię temat, co daje taka strona i gdzie ją możesz zastosować, to zajrzyj do wpisu: Strona przechwytująca w biznesie online.

 

Dlaczego warto poznać elementy strony przechwytującej?

Może po to, żeby znaleźć odpowiednie rozwiązanie 🙂 W przypadku puzzli jest nim połączenie wszystkich części układanki w jednolity obrazek. Jeżeli chodzi o stronę przechwytującą to jej główne zadanie polega na tym, żeby rozwikłać problem danej grupy docelowej, do której ta strona jest skierowana.

Aby taka pomoc była możliwa z landing page (inaczej strona przechwytująca) pobierany jest adres email, a dzięki niemu wysyłane są następnie wartościowe informacje w konkretnym temacie.

Skoro już wiesz dlaczego, to teraz warto poznać główne elementy strony przechwytującej?

mała 1

CIEKAWY NAGŁÓWEK

Nagłówek stanowi kluczowy element każdej strony przechwytującej. Jest umieszczany na samej górze strony, tak aby przykuwał od razu swoja uwagę. Wystarczy, że będzie to krótki i jednocześnie interesujący zwrot czy zdanie, które natychmiast zaciekawi czytelnika. Aby go wyróżnić stosuje się zazwyczaj pogrubienie i kolor czerwony.

A jeżeli chodzi o słowa, to charakteryzuje je wydźwięk emocjonalny ze szczególnym nastawieniem na przekazanie wartości, które pojawią się w dalszej części. Z nagłówkiem jest jak z pierwszym wrażeniem, albo nas zainteresuje od razu, albo reszta nie ma znaczenia. Dlatego postaw na jakość już na tym etapie strony przechwytującej.

mała 2

TREŚĆ OFERTY

Tekst umieszczony na stronie powinien opierać się na korzyściach dla osoby odwiedzającej landig page. Jeśli nagłówek ma zrobić pierwsze wrażenie, to dalsza treść powinna jeszcze bardziej utwierdzić w przekonaniu: ,, to jest coś dla mnie”, ,,powinienem z tego skorzystać” itp.

Żeby zainteresować ludzkie oko, warto całą treść podzielić na odpowiednie fragmenty. Mniejsze części jest łatwiej przyswoić, niż cały zlany tekst. Istotne jest także, abyś wyróżnił najważniejsze zwroty, tzw. słowa klucz, które są istotne dla Twojego odbiorcy. Możesz zastosować: pogrubienie, podkreślić czy użyć koloru czerwonego (zauważyłeś, że przedstawione cyfry w tym artykule ,,budzą większe zainteresowanie”)

mała 3

KRÓTKA HISTORIA

Nic tak nie działa na wyobraźnię jak dobrze opowiedziana historia. A jeszcze lepiej jak przedstawiona jest na własnym przykładzie. Wtedy utożsamisz się z ludźmi i z ich bolączkami. Staniesz się wówczas bardziej wiarygodny.

Dobra historia powinna mieć swoją dramaturgię i pewne zwroty akcji. Najlepiej jak do samego końca będzie trzymać w napięciu, jak w najlepszym horrorze. Dlatego pokaż na początku jakiś problem, który dotyczy większej grupy osób. Następnie wskaż odpowiednie lekarstwo i sam zobaczysz jakie będą tego efekty 🙂


A teraz szczególnie mocne elementy strony przechwytującej, które wzmacniają skuteczność odbioru

 

mała 4

OPINIE I DOWODY

Użycie odpowiedniej historii ma ogromne znaczenie w odbiorze czytanej strony przechwytującej. Ale czy stanowi to jej cały arsenał? Według mnie jest jeszcze jeden znaczący element, który znacznie może wzmocnić odbiór u osoby przeglądającej taki tekst….

Są to opinie innych osób potwierdzające słuszność wcześniej przedstawionych informacji. Takie spojrzenie różnych osób daje szerszy punkt widzenia, niż w przypadku jednej oceny. Stanowią one także dowód społeczny, którego tak często nam brakuje, żeby podjąć konkretną decyzję.

Żeby dodatkowo wzmocnić znaczenie takich opini, warto pokazać wypowiedzi znanych osób (rozpoznawalnych) w danym środowisku czy rynku, bo zadziała wówczas zasada autorytetu. Co nie znaczy, że masz całkowicie pomijać osoby początkujące, bo w większości odbiorcami takiej strony będą osoby dopiero zaczynające i łatwiej im będzie z takimi opiniami się utożsamić.

mała 5

WEZWANIE DO DZIAŁANIA

Na koniec pozostawiłem mocny element strony przechwytującej, który ma za zadanie wzmocnić podjęcie decyzji tego, co było przedstawione wcześniej. Tym aspektem jest wezwanie do działania. Stosowane jest bezpośrednio w pobliżu formularza zapisu, co nie jest bezpodstawnym działaniem.

I podobnie jak w przypadku pierwszego elementu – nagłówka, używasz w tym przypadku krótkich i konkretnych zwrotów, tylko o innym charakterze, np.: ,,Pobierz poradnik w tym momencie”, ,,Zacznij natychmiast”, ,,Poznaj szczegóły od razu” itp. Ich przeznaczenie to pobranie kontaktu, z którym nawiążesz w późniejszym czasie relację.

 

Mam nadziej, że zamieszczone powyżej elementy strony przechwytującej będą dla Ciebie pomocne w tworzeniu własnych materiałów promocyjnych.  A już w kolejnym artykule przedstawię Ci sposoby jak zwiększyć konwersję na takiej stronie.
Także, oczekuj następnego wpisu 🙂

 

MYŚL POZYTYWNIE 🙂                  

    => =>   Tu mnie znajdziesz

Share This