Czym różni się blog ekspercki od zwykłej strony internetowej. Witam Cię ponownie na blogu: ,,Dziennik Marketera”, na którym na bieżąco poruszane są aspekty marketingu internetowego. Temat, który dzisiaj podejmę ma kluczowe znaczenie do wyboru odpowiedniego narzędzia do promocji własnych działań w internecie. Dlatego zapraszam do dalszej części 🙂

W poprzednim wpisie: Strona WWW czy blog ekspercki nawiązałem do kluczowej wartości jaką jest budowanie relacji w sieci. Zwróciłem uwagę w jaki sposób można wykorzystać blog ekspercki do nawiązywania nowych, a zarazem trwałych kontaktów. W dzisiejszym artykule rozwinę ten temat i pokażę jak wielkie możliwości daje blog ekspercki, w porównaniu do zwykłej strony internetowej.

 

 

Jakie kluczowe 3 strefy wyróżniają blog ekspercki?

W ostatnich latach widoczny jest znaczący wzrost osób blogujących. Sprawia to, że blogowanie ewoluowało na wiele sposobów. Powoli przekształca się to nawet w mini przemysł, w którym zwiększa się znacząco liczba dostępnych narzędzi i świadczonych usług.

 

Obecne działania w internecie nie wymagają już ogromnej wiedzy technicznej, opierającej się na znajomości programowania.

W tym momencie wystarczy kilka kliknięć, krótki tekst, aby twój artykuł stał się dostępny praktycznie dla każdego. Sam tego doświadczam, prowadząc blog ekspercki dzięki narzędziom Servaq.

 

Ok, to co wyróżnia blog ekspercki :

 

Zawartość – uaktualnia blog ekspercki

Jest to spowodowane tym, że jeśli często piszesz na swoim blogu, skłaniasz wówczas swoich czytelników do znacznie częstszych wizyt. Możesz się również spodziewać w dłuższej perspektywie pojawiania się nowych subskrybentów.

Kiedy zamieszczasz więcej postów w swoim ,,wirtualnym pamiętniku” trafiasz wtedy swoją tematyką do różnych grup docelowych, bo pamiętaj nie wszystko każdego musi interesować. Takim podejściem jednocześnie zainteresujesz osoby młodsze i starsze, pracujące czy bezrobotne itd.

Zawartość ta, wpływa także na odwrócony porządek chronologiczny, co układa blog ekspercki następująco: najnowsze posty na górze, a wcześniejsze artykuły układają się stopniowo coraz niżej. I to jest dobry układ dla osób odwiedzających Twojego bloga, bo wtedy czytelnicy na bieżąco otrzymują informacje ,,z pierwszej ręki”  🙂

Konwersacja – pobudza do działania blog ekspercki

Styl bloga nieco różni się od zwykłej strony internetowej. Blog ekspercki jest bardziej relacyjny i społecznościowy.  W przeciwieństwie do strony WWW, na blogu masz możliwość prowadzenia wymiany zdań w formie komentarzy pod każdym postem.

Dodatkowo za pomocą wtyczki CommentLuv następuje interakcja pomiędzy poszczególnymi blogami, gdyż na określony post odpowiadasz postem na własnym blogu. Sprawia to, że Twoja konwersacja na blogu wzrasta 🙂

Warto także zwrócić uwagę na social media, wokół których obecnie kręci się ruch i reklama w internecie. W tym momencie nie działają już puste oferty (linki) wysyłane na Facebooku czy Twitterze.  Dlatego polecam Ci skierować swój ruch na wartościowe strony i treści, np. właśnie na blog ekspercki 😉

 

Syndykacja – udostępnia szerzej blog ekspercki

Na początku wyjaśnię techniczne słowo syndykacja. Jest to rozwiązanie internetowe, które pozawala gromadzić treści przez użytkownika z wielu różnych źródeł (inaczej serwerów). A rolą tych źródeł jest udostępnianie tych treści kolejno czytelnikom.

Obecnie odbiorcy Twojego bloga nie muszą skupiać się na tym, by czytać pojawiające się artykuły, tylko i wyłącznie w sposób tradycyjny – czyli za pomocą przeglądarek internetowych. Niesamowitym podejściem jest to, że blog ekspercki umożliwia odbieranie treści za pomocą odpowiedniego czytnika kanałów. Przykładowymi technologiami są: RSS i Atom.

Takie konwertowanie danych bloga pozwala Twoim czytelnikom za pomocą odpowiedniego programu czytać posty w takiej postaci, w jakiej zostały przez Ciebie opublikowane. To znacznie ułatwia odbiór przekazywanych na blogu informacji.

 


To tyle, jeśli chodzi o dzisiejszy artykuł: Czym różni się blog ekspercki od zwykłej strony internetowej. Uwierz mi, jeszcze nie wyczerpałem tematu. I nie będzie łatwo to zrobić. Dlatego na ten moment przemyśl sobie jak miałaby wyglądać Twoja prawdziwa strona, a w kolejnym wpisie przedstawię Ci jeszcze dodatkowe korzyści blogowania 🙂

 

 

 MYŚL POZYTYWNIE 🙂     

=> =>   Moja strona

Share This